REPARATIONER I HELA NORDEN
AKUTSERVICE
STORT SORTIMENT KOMPONENTER
+46 771 40 46 10

Betalning

Vi förskottsfakturerar alla våra arbeten, vi slutför service efter avstämd inbetalning.

Generellt

Kund ansvarar för att kontaktuppgifter är korrekta och att kretskort som skickas in packas och skyddas väl. Vi ansvarar ej för fraktskador. När vi skickar tillbaka service så kan man i formuläret välja att försäkra transporten. Paket som inte skickas som företagspaket (T ex PostNord Parcel) som i stället hamnar på ett uthämtningsställe tar vi ut en administrativ avgift om 300kr för manuell upphämtning av detta. Man får berätta för speditören att man vill att paketet kommer fram till oss som mottagare och inte till uthämtningsställe.

När vi skickar tillbaka ett ärende till kund, så debiteras 250kr vid ej uthämtad försändelse, det är en avgift som speditören fakturerar oss så vi vidarebefordrar bara kostnaden.

Felsökningskostnad

Genom att du skickar in ett kretskort eller en enhet så förbinder du dig till att betala felsökningsavgiften och eventuellt andra tjänster man valt som tillval. Priser hittar du under valet ”Servicetyp”. Observera att många enheter innehåller flera kretskort, vilket betyder att man betalar en felsökning per kretskort, anledningen är att det ofta innefattar en stor tidsåtgång för att montera isär enheten för att komma åt de separata kretskorten. Fråga oss ifall du är osäker på din enhet.

Reparationer och kostnadsförslag

I vissa svåra fall när t ex ett kretskort helt har brunnit och vi återbygger detta så kan vi inte garantera all funktion. Det man får ett kostnadsförslag på och betalar för är arbetstiden vi lägger ner för att utföra är de åtgärder som tekniker bedömt lösa problemen. Så i de fall vi är osäkra på hur resultatet kommer att bli så får man avväga om det är värt chansningen. I största allmänhet går ändå det mesta att rädda. Detsamma gäller vätskesanering där kretskort har skadats av vätska, så går det ofta att reparera detta men inte alltid. Vi gör ofta ett utlåtande när vi har sett skadorna om hur chanserna ser ut.

När kostnadsförslaget är godkänt så skickar vi en faktura på 30 dagar. Betalas inte kostnadsförslaget i tid så likställs detta med nekat kostnadsförslag och serviceärendet går vidare till avslut.

Nekat kostnadsförslag

Vid felsökning av kretskort eller elektroniska enheter är det ofta nödvändigt att montera isär enheter och löda av komponenter för att kunna testa dem på ett korrekt sätt. Denna procedur säkerställer att vi kan identifiera och diagnostisera eventuella problem noggrant.

Kostnadsförslaget för reparationen inkluderar arbetet med att återmontera enheten eller kretskortet till sitt ursprungliga skick. Om kunden väljer att inte gå vidare med reparationen efter att ha mottagit kostnadsförslaget, kommer vi att returnera enheten eller kretskortet i det befintliga skick som det är efter felsökningen.

Kunden har också möjlighet att välja att vi skrotar eller återvinner enheten eller kretskortet, istället för att returnera det.

Gjutna kretskort

Vi ansvarar inte för fel som uppkommer under felsökning av dessa då tillverkaren ofta gjort detta för att begränsa möjligheterna att komma åt och reparera kretskortet. Att avlägsna gjutmassan är mekaniskt och tidskrävande arbete. Det är därför denna tjänst kostar mer. Det finns också en risk att komponenter monterade på kretskortet kan gå sönder under denna process. Chassin och hållare i plast går ofta sönder helt i denna process och inget vi ansvarar över.

Mjukvaror

I vissa fall har komponenter som innehåller mjukvara gått sönder. I dessa fall kan vi inte reparera kretskorten då dessa mjukvaror oftast inte är tillgängliga för allmänheten utan är proprietär egendom som tillverkarna håller helt för sig själva.

Akuttaxa

Väljer man akut så kostar detta 2600kr/tim. Denna kostnad är löpande och är ingen felsökningsavgift utan vi släpper allt vi har och jobbar med kretskortet som om det vore det viktigaste kretskortet på jorden. Vi behandlar detta helt enkelt akut. Här betalar man för arbetstiden och inte för om kretskortet fungerar sedan eller inte. Men vi gör allt i vår makt för att försöka reparera detta så snabbt som möjligt. Det händer ofta att vi även har kö på akutservice när det är många akutjobb inlämnade samtidigt, men oroa dig inte, vi jobbar så snabbt vi kan på dessa.

Minsta debitering är 2 timmar, vi återkopplar alltid till kund efter 2 timmar med nuvarande status och en plan för vidare arbete om problemet ännu inte är löst.

Vid akut service, vänligen informera er ekonomiavdelning om att vi tillämpar förskottsbetalning så att de är redo. Då slipper du också vänta de 30 dagar som fakturorna ställs ut på innan kretskortet skickas tillbaka.

Garanti

Vi har 3-6 månaders garanti beroende på typen av reparation och typ av kretskort. Hör av dig om du funderar över ditt ärende.

Priser

Priserna som anges på sidan är inkl.moms för privatpersoner och exkl.moms för företag.